Dag 1 – Düsseldorf – Ocala

Vanochtend vroeg de wekker gezet, 6:30. Nadat we enigzins zijn wakker geworden lopen we naar beneden voor het ontbijt. Dit is goed verzorgd, broodjes, gekookt eitje, cornflakes en jus d’orange en natuurlijk koffie! Om 7:30 checken we uit, ik haal de auto uit de garage en we stoppen onze spullen in de kofferbak. Het is nog een klein stukje rijden naar het vliegveld. De vrouw bij de balie dacht dat het door files een half uurtje zou duren, uiteindelijk zijn we er binnen 15 minuten. We parkeren op P23, hier hebben we al twee keer eerder gestaan (vooraf gereserveerd, dus Credit card erin en je kunt naar binnen). Het is druk maar als we even onder de tunnel doorrijden hebben we al snel plek. Vanaf de garage is het een kleine 600 meter lopen naar de vertrekhal.

We lopen naar binnen en nemen de roltrap naar boven, onze vlicht staat nog net niet op de lijst maar alle Air Berlin vluchten naar de USA gaan vanaf balie 173 – 181. We gaan alvast in de rij staan. Het is druk maar we zijn toch snel aan de beurt. Als we de koffers hebben afgegeven lopen we naar de security van Gate C (vliegtuig vetrekt vanaf C45). Als we aankomen is het druk en roet een vrouw net dat we beter bij Gate B door de security kunnen. We lopen achter haar aan en daar is de rij inderdaad korter. Als we er doorheen zijn moeten we naar de C Gate lopen en nog door de paspoort controle. Dit gaat langzaam en er zijn 2 douaniers die er geen zin in hebben. Uiteindelijk zijn we erdoor en gaan we naar de gate. We willen een bakkje Starbuck halen maar dat hebben ze niet. Wordt dus een bakje andere koffie.

Inchecken in het vliegtuig gaat redelijk vlot en we zijn op tijd klaar, alleen moeten we nog even wachten op toestemming. Uiteindelijk zijn we 10 minuten later weg. Er is onderweg veel tegenwind en dus is de verwachte vlliegtijd 10 minuten langer. Toch een hele zit, 9:45 ……  We hebben een super relaxte vlucht (het is een Airbus A330) maar 3 uur voor de landing komen we toch in wat heftige turbulentie. Aangezien het een rustig vlucht was toch even vervelend, vooral Ing vondt het niet zo. Esmee heeft een pilletje gehaald bij de dokter waardoor ze rustig is, gelukkig had zij geen last. De turbulentie duurde ongeveer 20 minuten, ok ruim 10 kilometer hoogte zaten we volop in wolken .. Niet vaak meegemaakt nog.

Het eten was zoals altijd niet super, maar ja. Het breekt de vlucht een beetje en dat is dan wel weer lekker. Rond 14:50 USA tijd zien we land verschijnen en om 15:08 zijn we geland. Toch nog iets eerder dan gepland.

We zijn vrij snel door de douane, eerst in een korte rij maar toen moisten we naar de zelf check in zuil. Dat duurde wat langer dan verwacht maar we waren er toch wel snel doorheen. Toen de koffers halen, die hadden we in 5 minuten, en daarna door de douane. Al met al waren we binnen 40 minuten uit het vliegtuig en door de douane heen. Een nieuw record!

Door naar Hertz voor het ophalen van de auto, we zijn goldmember en hoeven dus niet in de rij te staan. Onze auto staat op plek A30, het is een mooie Suburban geworden. Als je dan gaat dan maar ook all the way 🙂 . Nat het wegrijden missen we tweemaal een afslag en het is best druk in Orlando. Om 18:00 zijn we bij ons hotel in Ocala. We gooien de spullen op de kamer en gaan even wat eten en dan door naar de Wallmart. Daar halen we o.a. een koelbox, 35 halve liters water en cola en brood + beleg voor morgen middag.

Morgen gaan we naar Mobile, een lange rit maar met een heerlijke auto. We gaan de USS Alabahma bezoeken. Nu blog typen, douchen en dan naar bed. Het is hier 21:00 maar het is mooi geweest :-)!