Dag 21 – Crystal river – Davenport

Vandaag de laatste dag van de rondreis, wat rest is nog 11 dagen in Orlando lekker relaxen, shoppen en fun. Vanochtend de wekker gezet om 7:30, om 8:00 zijn we allemaa op. We gaan naar de ontbijtzaal, wederom super geregeld bij Holliday Inn, toch weet je op een gegeven moment ook niet meer wat je moet nemen. We eten wel heerlijk en om 9:00 zijn de koffers gepakt en de tanden gepoetst. We checken uit en gaan naar A Crystal River Kayak Co. Deze zit bijna op de hoek, is ongeveer 5 minuten rijden. We parkeren de auto en gaan naar binnen.

Er zijn a wat mensen binnen en we moeten even wachten, de man achter de balie herkent ons wel direct. Hij leg aan alle aanwezigen nog even de mogelijke route uit en als de mensen voor ons klaar zijn kunnen wij de kano huren. Er is nog een groepje voor ons maar die denken er nog even over na. We vullen de noodzakelijke formulieren in en betalen USD 90 voor 4 uur kayakken met 2 dubbele kayaks. We lopen naar het dock waar de kayaks liggen en laten het bewijs van betaling zien.

We krijgen onze kayak en stappen in. Ditmaal een ander type Kayak, eentje waar je meer op zit en welke dus ook iets wiebeliger is. Ik kom er met moeite in en Ing, met wie ik de kano deel, is ook wat wiebelig. Dat wordt wat :-). Vin en Esmee stappen ook in hun kano en we gaan onderweg. Direct twijfelen we of we links of rechtsaf moeten, ik veaag het nog even na en we gaan rechtsaf. Vin en Esmee zijn al wat verder, wij komen een Mannatee tegen die in tegenovergestelde richting aan komt varen. We roepen nog even maar ze zijn al te ver. We denken er wel meer tegen te komen, maar dat is uiteindeijk helaas niet het geval.

De eeste stop is Three Sisters Spring, idee is om nu even te kijken en als we teruggaan er te gaan zwemmen. Het is nu nog relatief rustig. Het ziet er schitterend uit!

Na een minuut of 7 varen we weer verder, we gaan een grote brug inderdoor en komen dan op een soort van meer. We gaan naar links en peddelen tegen de wind en stroming in. Het is heerlijk warm dus het luie zweet komt er weer uit. Het is best zwaar, we varen wat rond en genieten van de omgeving. We maken een rondje linksom het meer. Als we echt aan de overkant zijn gaan we nog een zijtak in. We zijn iets meer dan 2 uur onderweg en moeten nog terugvaren en we willen nog even zwemmen. We moeten even orienteren waar we heen moeten maar dan zijn we onderweg.

We stoppen voor de brug nog even op een soort strandje, van het zitten krijg je een houten reet. Strandje is best klein maar we mooi. Er lopen wat kabbetjes rond dus even goed kijken waar je je voet neerzet.

We eten even wat en gaan dan naar de Three Sister Spring. De drukte valt mee, we varen een rondje en leggen dan onze kano aan. We klimmen eruit, water is best fris maar als je doorbent is het heerlijk. We filmen wat met de GoPro en maken fotos met de iPhone, ook onder water al is dat we lastig. In deze baai zit ook echt een spring, er zijn redelijk wat snorkelaars en je kunt het mooi zien. Wij zien wel heel mooi helder water en filmen met de GoPro. Ben benieuwd of het mooi geworden is.

Na ongeveer 3,5 uur klimmen we weer in ode kano en gaan we de boot inleveren. Was echt leuk maar ook wel pittig. In totaal 9,55 kilometer gevaren.

Het is 13:30, we eten een hapje bij de Arby’s en gaan dan (eindelijk) op weg naar Orlando! Vlak voor de villa gaan we nog even de Publix inen doen we de eerste boodschappen (ontbijt, drinken, beleg). Om 16:45 zijn we er, heerlijk!

We pakken de Auto uit (helemaal, dus alle flesjes, schoenen, sokken, drinken, vesten) worden eruit gehaald. Als we binnen zijn zoeken we onze kamers op en gaan we buiten even een biertje en wijntje drinken. We zwemmen ook even gezelig met zijn vieren, het water is nog heerlijk!

Vanavond eten we bij Thank God It’s Friday, onderweg niet tegengekomen dus goed om nu te doen. We douchen na het zwemmen en gaan rond 19:45 op pad. We eten bijde TGIF bij Vineand Rd. We eten Jack Danies Kip (Vin en ik) en Ing en Esmee eten een salade. Het smaakt prima! Wachten viel enorm mee, het is hier ook relatief rustig. De bediening ging niet heel snel maar dat is ook wel eens lekker. Als we om 21:30 weggaan is het druk, we moeten linksaf en dan direct rechts om op de I4 naar Tampa te komen. De rij is groot en er gaan gemiddeld 5 auto’s per groen licht. Vervolgens gaan allerlei andere banen en duurt het een aantal mnuten voordat de volgende 5 kunnen. Uiteindelijk zijn we pas even voor 22:00 op de I4. Als we thuiskomen doen we nog een spelletje en gaan dan lekker slapen. Morgen staat er …..Niets op het programma :-).