Dag 20 – Defuniak – Crystal rivers

Ondanks het matige hotel wel goed geslapen. De wekker staat om 7:30, we staan op en Ing en ik gaan even bij het ontbijt kijken. Het zijn maar drie tafels en als het druk is halen we wel iets. Als we aankomen zijn er twee tafels vrij. Ing haalt Vin en Esmee, ik rooster alvast een bammetje. Ontbijt is karig maar voldoende. We pakken de koffers in en rond 8:30 checken we uit en zijn we onderweg.

Vandaag verliezen we een uur in de buurt van Tallahassee, we gaan naar de tijdzone van Florida. We rijden eerst de snelweg naar Tallahassee en net daarna nemen we de weg binnendoor naar het zuiden (de 19).  Eerst tanken we, het is hier duur USD 2,29. De binnenwegen naar Crystal rivers zijn rustig, er is weinig verkeer. Je mag er 65 en er zijn een paar stadjes waar je langzamer moet. In een van die stadjes eten we onze pizza op.

Om 14:30 zijn we bij de kayak plek, we kijken buiten even en dan komt er een man aanlopen die ons naar binnen neemt. Legt even uit hoe het werkt maar geeft ook aan dat ze om 15:00 sluiten. Reden hiervoo is dat het vaak in de middag onweert en regent ( nu was het toevallig de gehele middag zonnig ). Beste kunnen we morgen ochtend langskomen. We besluiten dat te doen, de man geeft nog even mee een aantal jaar in Nederland te hebben gewoond en zegt gedag in het Nederlands.

Als tip geeft hij mee om het Homosassa Springs wildlige State Park te bezoeken. Dit is een paar mile verderop en je loopt in de schaduw over een boardwalk en kunt oa Mannatees bezoeken. We rijden hier naartoe, ik vraag binnen even info. Kosten zijn USD 13 en je gaat eerst met een bootje naar het startpunt, koopt een kaartje en kunt dan naar binnen. We besluiten het te doen.

De boot gaat om 15:00 weg en we zijn net op tijd. We stappen in en 15 minuten later zijn we bij de kassa en betalen de rekening. We starten met een uitleg sessie over Mannatees. Ook worden ze gevoerd, het zijn er 3 maar 1 wordt apart gehouden omdat ze niet goed eet.

Na de Mannatees lopen we door het park, het is een soort dierentuin met allerlei dieren die in de buurt leven. We zien uilen, vossen, flamingos, pelikanen en gieren. Ook is er een Rhino, deze zou verkocht worden toen het park een State park werd maar niemand wilde hem hebben, Toen is besloten hem het staatsburgerschap van Amerika gekregen. Dus hij heeft nu stemrecht en kan een rijbewijs aanvragen zij de gids grappend. Het is redelijk druk in het park maar je hebt niet het gevoel in de drukte te lopen, nu komen we ook wat later in de middag dus veel mensen vertrekken ook weer.  Voordeel van het park is dat je de gehele route bijna in de schaduw loopt. En met de zon vanvanmiddag en de temperaturen (+ luchtvochtigheid is dat wel prettig).

Rond 17:00 zijn we klaar en gaan we richting de uitgang, we gaan met een trammetje naar de parkeerplaats. We wachten 10 minuten en dan is hij er. Binnen 5 minuten zijn we bij de auto. Voordat we naar het hotel gaan besluiten we nog even een Blizzard te halen bij Dairy Queen, heerlijk!

Als we hem op hebben gaan we naar het hotel, wederom een mooi en keurig hotel. Ontvangst is vriendelijk en de kamers zijn meer dan goed. Ing gaat nog even zwemmen, ik type eerst het blog van gisteren en we douchen even.

In de avond eten we bij Chilis, we nemen een Burger, Kip met Bonen en Rijst en Chicken fingers. Het smaakt prima, wat opvalt is dat het geel rustig is. Ben benieuwd, in Orlando is het gebruikelijk dat je een half uur moet wachten omdat het afgeladen vol is. We gaan het vanaf morgen meemaken :-). Eerst kanoen op de Crystal river (4 uurtjes) en dan naar de Villa. Vin en zeker Esmee kunnen niet wachten ;-).