Dag 32 – Orlando – Dusseldorf

Vandaag de laatste dag, we hebben de wekker gezet om 8:30. We ontbijten op ons gemak en nemen nog even een duik in het zwembad. Om 12:15 willen we richting het vliegveld gaan dus we hebben nog even de tijd. Om 10:00 staat de schoonmaakster bij het zwembad, we hebben afgesproken dat we om 14:00 het huis uit moeten dus geven dat aan haar door. Geen probleem, ze komt later vandaag terug. Wel geeft ze aan dat de makelaar nog langskomt met een potentiële koper voor het huis, op zich prima als ze komt.

We eten onze cheesecake op en daarna gaan we ons dan echt klaarmaken voor het vertrek. We poetsen onze tanden en ruimen de koffers in met de laatste spullen. Wordt toch nog een uitdaging, toiletspullen en restant kleding, opladers en dat soort zaken zijn toch waarder dan gedacht. Alle koffers wegen tussen de 23,2 en 24.2 kilo. Eigenlijk mag je maar 23 kilo meenemen…. We kijken bij het vliegveld wel wat ze zeggen, als het moet halen we er wel wat uit. Tijdens het inpakken komt de makelaar met de mogelijke koper, ze leidt hem rond door het huis en wij gaan ondertussen verder.

Om 12:30 is de auto ingepakt en zijn we echt klaar voor vertrek, het zit er weer op voor dit jaar. Hoe lang je ook gaat, er komt een moment dat je toch echt weer naar huis moet…

We gaan via de tolweg maar deze is pas na Vineland Avenue, we staan dus toch nog even kort vast. Uiteindelijk zijn we om 13:10 bij Hertz om de auto af te leveren. In totaal hebben we 6372 mile gereden,

De eerste 2 weken hebben we 5567 mile gereden, in Florida dus nog een iets meer dan 800 mile in 11 dagen. Gaat ongemerkt ook nog wel hard, maar natuurlijk minder dan de eerste 21 dagen 😉

Als we de auto hebben ingeleverd lopen we als eerste naar de incheckbalie voor Delta Airlines. Vin vertrekt om 15:15 via Atlanta naar Amsterdam. Hij checked online in en geeft daarna de bagage af. Hij gaat alvast via de Security naar de gate, het is ondertussen tegen 14:00 en je weet niet hoe druk het is. Wij vliegen pas om 17:00, we moeten wel zoeken naar de incheckbalie van Air Berlin. Deze zit helemaal aan de andere kant en is niet heel goed aangegeven. Er is nauwelijks een rij en het inchecken gaat ook snel. Als we de koffers afgeven is alleen de koffer die 24,2 kilo weegt een probleem, toch mag deze door als we de volgende keer maar opletten. Blijkbaar is de grens niet 23 maar 24 kilo (al staat 23 kilo wel op de site).

Na het inchecken gaan we naar Security, dit gaat eigenlijk best vlot. We vertrekken van gate 87, Vin vanaf Gate 72. Dit zit bij elkaar dus zien we elkaar ook daar nog even, als Vin moet boarden nemen we afscheid van elkaar. Hij vertrekt als eerste. Wij lopen naar de andere vleugel en halen nog even een bakkie starbucks, wachttijd is maar liefst een half uur. Niet omdat de rij zo lang is maar omdat het tempo heel laag ligt…. Nou ja, of je nu bij de gate wacht of hier.

We drinken de koffie op en lopen naar de gate, het is hier redelijk rustig. Als we het vliegtuig ingaan blijkt deze ook maar voor ongeveer 60% vol te zitten. Wel lekker rustig, als we plaatsnemen en er blijken heel veel plekken vrij te zijn gaat iedereen (na toestemming van de stewardess) ergens anders zitten. Zo zit iedereen lekker ruim.

De eerste drie uur van de vlucht verlopen onrustig, veel turbulentie (eigenlijk continue), als we halifax voorbij zijn wordt het beter. De terugreis duurt iets meer dan 8 uur, dat is een stuk beter dan de 9:50 die de heenreis duurde. We landen om 7:50 in Dusseldorf, kunnen meteen door de Douane en hebben snel de koffers. Om 8:21 rijden we het terrein van lang parkeren af en om 10:30 zijn we (na getankt te hebben en een bak koffie gehaald te hebben) thuis. Dat ging dus allemaal soepel! Vin is uiteindelijk om 9:00 geland en komt om 11:00 thuis. We ploffen op de bank en ruimen de koffers uit. We slapen 1,5 uur en gaan einde van de middag nog even naar een verjaardag van onze neefjes. Morgen weer werken, gelukkig maar 3 dagen en dan is het weekend. Nu de jetlag overwinnen :-)!